Uppdatering

Location: Kunming
Day: 24



Igår hade vi en riktigt lugn dag då vi sov ut och åt massa choklad (tack mamma!). Känns konstigt att få saker skickade till sig bara man är borta så här kort tid men det var ju smidigt att skicka med Björns föräldrar när de kom.

Vi såg en superbra film (med engelsk text). 101 något hette den - ska se om jag kan hitta en länk eller så senare.

Idag har vi checkat in på samma hotell som Björns föräldrar för att lättare ta oss till flygplatsen tidigt imorgon. Förmiddagen gick åt till att packa och röja i lägenheten och nu har vi redan hunnit gå ut en sväng från hotellet för att handla. I Kina är det jättevanligt att man packar allting för sig (enorma mängder plast) och Björn visade mig en godis butik med bara massa små förpackningar godis, nötter, torkad frukt och kött! Det är väldigt smidigt att ha när man är på resande fot och mycket är packat med luft så det inte går sönder lika lätt.

Vi köpte lite blandat smågodis, belgiska våfflor (6st 2-pack), torkad frukt och ett paket med 60st oreo paket (med 2 oreo i var). Oreosen kostade 15kr och totalt tror jag vi betalade 40kr. Så nu har vi så det räcker och blir över :).

Ikväll ska vi äta middag här på hotellet med Björns föräldrar och några andra goda vänner till dem. Tidig uppstigning i morgon för att flygs till Shanghai och sen i övermorgon flyger vi hem! Det har gått fort, vi har gjort mycket, jag har lärt mig mycket och kommer definitivt vilja åka tillbaka! Men vi har båda lite hemlängtan efter mjölk, värme i huset, kranvatten, gym och allt det där som man brukar sakna - så vi kommer hem precis lagom färdigresta!

Rebecka

Kommentera här: