Jing'an temple

Location: Shanghai
Day: 3
 
Hej allihopa! Idag har vi hunnit med en massa och jag har många foton då jag har haft med mig iPaden (jättevanligt att använda som kamera här så nej, jag såg inte fånig ut). 
 
Vi började med en supergod frukost (känns fortfarande ovant att äta varm mat/soppa till frukost) för att sedan gå till köpcentrumet mittemot där vi bor. Björn passade på att klippa sig eftersom det är billigt. De var väldigt intresserade av att klippa mig men jag tackade artigt nej ;). Vi åt sushi där, mycket gott och billigt (76 yen för oss två inkl förrätt, te osv. Yen och krona är ungefär lika mycket)!
 
Sen tog vi tunnelbanan in till ett tempel, Jing'an Temple 靜安寺, inträde 50 yen. Det var väldigt stort och hade lite små saker man kunde göra (be i rum, tända rökelse och kasta pengar på/i tornet. Men eftersom det låg mitt i centrum fanns där inte ett riktigt lugn, hoppas på det om vi åker till tempel lite mer på landet där man kan sitta och meditera osv. Jag prövade att tända rökelse och bocka åt tre gånger åt varje väderstreck.
Vid templet/tunnelbanestationen var det ett väldigt stort shoppingcenter med allt från Tiffarny's & Co till kinesiska frukter! Där köpte vi en bakelse som vi ska äta senare. Just nu ligger vi och vilar lite, ikväll ska vi tydligen ut och äta! 
 
Shi Hua köpte även ett väldigt exklusivt vatten till oss. Det kostar 48 yen/flaskan och har anti-cancer egenskaper (vet ej hur pass vetenskapligt bevisat detta är). Till får man en påse med blommor/växtextrakt som färgar vattnet lila. Det som är lite speciellt är att om man försöker göra det med något annat vatten så funkar det inte! Vet inte hur pass mycket allt stämmer men det smakade inte så dumt :)
 
Rebecka

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Skulle ni kunna se till att Björns kusin Sofie kan också läsa detta blogget? kram/Sharon

Svar: Bara att skicka länken! Bloggen är öppen :)
uteivarlden.blogg.se

Kommentera här: