Lite text om idag

Location: Shanghai
Day: 6

Gamla stan

Häftiga kinesiska figurer och drakfrukt!

Hejsan allihopa!
Hoppas ni såg de fina bilderna från dagens lunch :). Det är i princip vad vi gjort idag, vi känner båda att vi har tittat på de sevärdheterna vi vill och att det är mycket som kommer hända kring nyår och sedan i Kunming. Det är så ovant att resa två, allting går snabbt och det är inte små många kompromisser man behöver göra!
 
Vi åt som sagt lunch och det var med ännu några vänner till Björns mamma (det är typ bara vänner till Björns mamma som vi kommer umgås med eller bo hos). Det känns fortfarande lite halvt konstigt att alltid bli bjuden på mat, idag blev vi bjudna på både lunch och sedan köpte de oss kaffe och te och bara gick! Haha, men det är så man gör och kommer de till Sverige får jag bjuda tillbaka helt enkelt!
 
Ikväll ska jag ha online lektion i kinesiska, 16:00 i Sverige men vid midnatt här - så jag lär sitta uppe och underhålla mig själv. Imorgon ska vi nog sova hos några andra för en natt men kanske har internet igen vid nyår!
 
Rebecka

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Jag tror att de gick för att låta er vara fred. För de är ni fortfarande två barn (fram till så där 25 år:)tips: Det går bra att säga vad ni tycker (t o m tacka nej) till mina vänner. /Sharon

Kommentera här: